Thursday, September 29, 2011

senyum tak perlu cakap apa apa


senyumlah senyumlah ahaiii cek mek molek..hahaa...tengok?? M.daud kilau pon suruh senyum kan..S.M.I.L.E!!
Nabi Muhammad S.A.W pon selalu tersenyum.Baginda mampu memikat hati umatnya dengan senyuman saja.
seorang sahabat yang tak memiliki apa apa untuk disedekahkan bertanya kepada baginda “Jika kami ingin bersedekah, namun kami tidak memiliki apa pun, lantas apa yang boleh kami sedekahkan dan bagaimana kami menyedekahkannya ?”

Rasulullah SAW bersabda, “Senyum kalian bagi saudaranya adalah sedekah, beramar makruf dan nahi mungkar yang kalian lakukan untuk saudaranya juga sedekah, dan kalian menunjukkan jalan bagi seseorang yang tersesat juga sedekah.” (HR Tirmizi dan Abu Dzar).
so korang tak ada alasan tak bersedekah bila ada orang datang mintak sedekah ok..peaceeee...sini aku listkan kebaikan senyum 
1- senyum banyak dikaitkan dengan perasaan hati,jiwa dan mood. senyum juga dapat mempengaruhi kesihatan dan daya tarik seseorang induvidu.
2- senyum akan menurunkan tekanan darah kita.ketika tersenyum,tekanan darah akan menurun jugak..jika korang tak percaya cubalah sendiri!
3- senyum dapat merangsang orang lain untuk senyum jugak. ketika seseorang tersenyum maka senyum tersebut akan membuat suasana lebih meriah..dan ni boleh mengelakkan suasana menjadi tegang..so senyum lah!
4- Senyum dapat menegangkan kulit wajah dan membuat anda kelihatan lebih muda. 
5- Orang yang tersenyum terlihat lebih yakin dalam menjalani kehidupan seharian. cubalah tersenyum masa korang buat kerja..komform orang cakap ko gila kan?haha
6- Senyum dapat membantu kerja imun tubuh agar dapat bekerja dengan baik. Ketika kita tersenyum, imune akna membuatkan kita lebih relekss.





No comments: