Saturday, January 14, 2012

sebab apa rambang mata?

semalam hari yg memenatkan..seruisly..cam salah eje jek..ahaha ic baru sudah siap dan aku pergi amik semalam dengan rumate aku kat plaza masalam, shah alam. alhamdulillah..tak ade lah aku nak jadi gila beratur menunggu giliran semalam sebab sikittt je orang ade kat sana. samapai dalam pukul 9 tengah balik dalam pukul 9.50 pagi camtu..untunglah..ahaha

lepas amik jer ic..kami pakat ketawa tengok muka masing2..kelakar!..cam hampeh pon ade..masam semacam macam asam masam hihi..alah, korang pernah ker amik gambar ic sampai tersenyum lebar?tak pernah kan??wahaha..sudah lah..yang penting aku hade ic baru..korang hade ke?? bwekk.. : P

siap gelak2 kami pun fly pergi sunway piramid..awsome! jalan tak berapa nak jem time tu..mybe sebab semua orang sebok dekat office..sebok bergosip..tu yang menyebabkan jalan semakin lancar..mengepek..haha. sampai dekat sana jer..jenjalan..jalan dan jejalan..belek kad bufday yg comel2..belek jerla..nak beli rase membazir pulak kan..haha.. usha beg..usha belt..usha baju..dan akhirnya jumpa kedaai MPH kat sana..awsome! kami ade baucer buku 200 , so shopping buku ajerlah kat sunway..baik tak kami??


dalam kedai, terasa rambang mata..sebabnya? banyak buku yang boleh kami pilih kat sana..dari novel hinggalah ke alat tulis..cuma pikir beli barang cukupkan nilai baucer jerlah..hihi..sana aku just beli 2 buku novel..tajuk dia berjuta warna pelangi dan serasi sehati. actually aku bukanlah kaki novel sanagat..tapi tak tahu nak beli hapee dah..cett..bunyi cam tengah kaya kan? alah..kaya baucerr jer pon..huhu



kedai MPh yg awsome!

lepas pilih buku perut menjerit nak mintak diisikan..cari kedai makan food court kt sunway tapi tak jumpa..memang kt situ tak ade jual nasi ke weh? merata mencari..last2 masuk jugak kedai KFC..huhu..sedap jugak makan kt situ..alah..kfc memang sedap kan? makan sambil menikmati permandangan orang seksi meksi dekat sunway lagoon..memang terbeliak lah tengok..sedar2 je ayam kat tangan dah habis..cett..cosentrate habis! bukannyer tak pernah tengok orang seksi depan kami..tapi orang tak situ memang cun melecun la..haha

lepas makan, sambung lagi shooping dekat kedai buku popular..sekali lagi ade masalah masa nak pilih buku..pilih banyak buku dan total dia mestilah cukup 50..kalau kurang, rugilah kami..kan?haha..dari depan..ke belakang..tepi ke kanan..lepas tu dudukk..baca buku kejap..lastly..tekan calculator..kira jumlah buku..kalau tak cukup, berlari3 lah aku kat dalam tu mencari harga buku yang masih berbaki lagi..huhu..tak nak rugi punya pasal..haa, hambik kau!

and finally...nilah buku yang dapat aku tebus kat kedai buku


nampak buku UPSR tu?haha..actually dah tak hade buku dah aku nak beli..teringat adik bongsu kat rumah, so aku pon beli ajer lah..huhu..buku tanya ustaz idrus tu aku nak bagi kat ibu au..doa zikir dan wirid untuk family aku..nice tak?? cett cett..hahaa.. buku true singapore ghost stories tu saja aku nak belek time bosan duduk ostel..aku tahu, buku tu paling last sekali habis berbanding novel sebabnyer aku bukan nyer minat buku bahasa inggeris sangat..baca jer mesti tertidur..bagus lah. aku kan susah nak tidur sekarang nie..

balik ostel redah hujan.redah jem..nasiblah..berasab punggung aku semalam..hihhi..sudah, aku nak bace novel nie..k bai!

12 comments:

Suraya Aris said...

wowwww buku ustaz azhar best tu. kita tak amek lagi baucer nya. btw buku ni ley guna sampai bulan 3 je ke? just nak tau :)

Mira Maisara said...

yup dear..limit baucer tu sampai 31.3 2012 ;;)

nunana said...

mira, camna ko dapat baucar 200 tuh? nak jugakkk...

Mira Maisara said...

pergi kt dewan angsana dear :)

MeowMeow said...

mana nak dapat baucer tu awak ?

Mira Maisara said...

baucer tu dapa kt dlm kampus la..untuk student yg masih belajar lagi dapat :D

Anonymous said...

waaaaaaa sukanya dpt beli buku^^

MeowMeow said...

ala dah cuti semester. mintak kat sape ?

Mira Maisara said...

mesti lah suka dear..buku free..hihi :D

Mira Maisara said...

da cuti sem? alah..mira aritu mintak kat kmpus mira la..cer tnye member meow..alamak..kucing pon belja jugak ke?haha

Unknown said...

bagus2.. akak yg baek ni belikan buku utk adik..

Mira Maisara said...

ella n alia : baik laa sangat kan..hihi :D