Thursday, May 9, 2013

syukur

assalammualaikum semua.. harinie result exam student UiTM keluar kan? hahh.. kepada student uitm tu.. saya nak wish good luck la yer. moga apa yang diusahakan sebelum nie memberikan hasil yang baik untuk korang semua. dan yang penting bila dapat keputusan tu kenalah redha dan mengucapkan rasa bersyukurnya kita kepada Allah s.w.t.



Dan bagi yang tidak bernasib baik, kita boleh mencuba lain kali kan.. jangan bersedih sebab Allah s.w.t. tu maha mengetahui dan adil. kadang kadang tu Allah sengaja nak uji kita samada kita boleh bersabar atau tidak dengan dugaan yang diturunkan olehNya. tapi percayalah disebalik dugaan itu Allah ada sediakan sesuatu yang baik untuk kita pada masa akan datang. so. bersangka baiklah kepada pencipta kita. : D

ade satu kawan saya dulu selalu dapat low result. sampai hendak ambil keputusan nak berhenti belaja sebabnya tak tahan nak carry paper banyak banyak. tapi dia tetap bersabar. bersabar hingga puncak walaupun rakan seperjuangan sudah pon berkonvo, sudah habis belajar. Tapi dia tetap harungi dugaan untuk menuntut ilmu. last last, final sem die boleh dapat dekan. hebat tak. Gagal sekali bukan bermakna gagal selamanya. Yang penting usaha. kuatkan semangat.berdoa. dan bertawakal kepada Allah.









kan?

5 comments:

Unknown said...

nampak tak? bukti kesabaran tu pasti akan membuahkan hasil. depan mata awak je kan.hehe.

lama tak singgah sini :)

Mira Maisara said...

boni kacak : hehe.. ade hikmah disebalik semua tu.
memang la lame tak singgah. blog lame tak update.heee

Chef Hilal said...

huhu~ result un ok gak.. Alhamdulillah naik .. dan x repeat ape2 .. dulu teruk gak cuz mungkin tak sedar lagi..

Zehan Ilyana said...

:)

Tengkubutang said...

done follow sini no. 584
sudilah kiranya follow me back yea..
he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

http://tengkubutang@gmail.com/

dan my 2nd blog
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/