Tuesday, July 26, 2011

tanda-tanda beliau jodoh korang..

     korang ade de awek/balaks??eleh..mesti ade kan??readers sekalian kan chumil chumil and hensem hensem belaka..wahh..!! tapi korang rase pasangan korang tu sesuai ke tak untuk bersama korang? cam mane nak tahu yang dorang tu sesuai untuk kita??bile korang bersama tak kira lah mase bermesej ke..chatting ke..bergayut ke..korang leh rase manisnya kurma ini kemanisan cinta yang membuatkan korang serasi bersama. eh ape ciri ciri nyer??jom kite terjah!


1- sikap bersahaja.
cube korang perhatikan care die berpakaian,bercakap,ketawa dengan time makan..dorang cover tak??kalau korang nampak cam pelik jer aweks/balaks korang,sah lah dorang berlakon..bukan kah bila bercouple nie kite kene terima kelebihan and kekurangan pasangan kite??so tak payah lah nak bercover2..kamu tu bukannyer artis pon kan??hehe

2-saling mempercayai
selalunyer korang ade tak share problem dengan pasangan korang?nak-nak lagi problem yang leh memalukan korang sendiri untuk share dengan orang lain cam terlupe nak kunci pintu mase lam jamban ke..terlupe zip seluar ke? and kalaulah korang selalu share masalah,adekah si die boleh simpan secret tuh dengan selamatnyer seperti memakai topi keledar? jika betol lah die tuh jodoh kite,sikap saling mempercayai antare satu sama lain haruslah ditanam dan akan sentiase mekar hari demi hari..semua rahsia jugak akan selamat dalam genggamannya.melalui semue tu,akan membuat hubungan korang bertambah bahagia kerana semua masalah dapat dikongsi dan diatasi bersama!



3-memahami diri kita 
"ayang buzy..nak siap kan proposal nie,i will text u letter" dan si dia membalas.."wah rajinnye..buat lah..dah siap nanti abang bagi flying kiss okeh"..setiap orang ade tugasan harian sendiri yang harus disettlekan..so masing masing kene lah saling memahami dan saling mempercayai antara satu sama lain.Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita

4-Senang bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun wujud perasaan bosan, jemu ataupun rimas pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya(indahnyeer nikmat bercinta!). Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan bila kita rase sedeh.Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

5-Terima kita seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. menerima kelebihan dan kekurangan pasangan akan membuatkan hubungan korang akan bertahan lame.

      okeh..itu aje lah sikit tips yang boleh share dengan korang..aku kene buat research proposal pulak nie..jumpe lagi okeh..bye byer..

No comments: