Monday, October 31, 2011

perjalanan kita masih jauh kan?

ibu aku cakap, mase sekolah jangan bercinta.. suruh tumpu perhatian pada pelajaran katanya.. tapi aku nak tahu jugak apa itu cinta.. orang lain kapel, aku pon kapel la jugak..BAHAGIANYA!!mana tak nya..kalau aku merajuk ada orang akan pujuk..ada orang yang teringin nak amik tahu pasal diri aku. dan aku, rasa diri dihargai kan? kerana diriku begitu barharga. ewaah!!  tapi cinta monyet..mana berkekalan..


" aku tak nak kapel ngan kau lah mira! aku benci kau sebab kau comel !!! "


dan aku sedar..perjalanan aku masih jauh lagi..


ibu aku berkata lagi " kalau kau nak kapel, kena belaja rajin2..dekat U tu melambak orang hensem..kau pilih je la.. " aku pon mengangguk pantas..ah..mase tu aku baru je form 1..lambat lagi kot nak masuk Universiti.. dalam otak aku ni selalu berpikir " bila lah nak kawin cepat! " ahh..korang pon mesti cam aku kan? lepas belajar jer terus nak kawin..dan bila dah kawin tu tak ada la nak pikir ape sangat dah..semuanya dah disediakan oleh suami.. kita just bangun pagi..buat sarapan, basuh baju, idai baju..mengemas rumah..goyang kaki sambil menonton cerita febret..ahhh..indahnya!

bila aku makin besar ni baru aku sedar..perjalanan kita masih jauh.. dan banyak benda yang harus kita settlekan cam continuous futher studies ke.. nak start kerjaya..kumpul duit pergi melancong lah..beli kereta idaman..dan aku pulak, aku nak kumpul duit beli kereta idaman..time tu boleh lah aku bawak family aku pergi jenjalan guna kereta katak . aku jugak nak tunaikan haji dengan kedua ibu bapak bila dah mampu nanti lah..perghh..time tu bila hidup da sempurna, baru lah syok nak cari pasangan kan? tapi untunglah sesiapa yang kahwin awal..

perjalanan kita masaih jauh lagii kan? alamatnya lambat lagi lerr..



4 comments:

Hasbullah Md Som said...

Haha... ade ke pk nk kwen cepat...
hm.. Semoga apa yg dihajatkn tercapai...
Amin

Mira Maisara said...

haha..xkan nak kawen lambat pulak hasbullah :P kamu tu laki...xpe lah

Anonymous said...

hehehe betul2..adew trkena btg id0ng Ck ckit..kechik2 dulu brangan2 gakk..dh besar ase nak lari jepp..huuu..btw slalu lah updet utk sntapan CK lagi..sbb mira dlm bloglist CK ^^,

Mira Maisara said...

cik kartun : kite same2 gatal la ni yerp??haha..angan angan mat jenin gituu..
wahh..thnks CK sbb mira tersenarai..sayang kamu ketat2 :D