Thursday, December 8, 2011

korang pernah rasa halangan masa berwuduk tak?.

ketika itu azan maghrib bergema..tanda sudah masok waktu sembahyag..aku bingkas bangun dari kamar untuk ambil wuduk, yang dari tadi leka berfasebook lah..update blog, main koko girl lah.. macam sekarang nie lah..haha! pening kepala..oh malas nya nak sembahyang.tak pa..aku gagahkan jugak kaki pergi bilik air..

masa sampai bilik air, owhh..tetibe je rasa nak buang air lah..duduk diam kejam kejap nak rasa bladder aku ni..dah penuh ke tak..haha..untuk hilangkan keraguan. aku pon membuang la sedikit air kecil..sedikit?tak mungkin..sape yang boleh tahan masa tengah beristinjak tu?haha

okeh. lepas aku beristinjak, aku pon pergi ke paip untuk amik air sembahyang..ahh..terasa nak kentutss pulak dahh!!. geram betol aku wehh.. dan lepas tu, aku berjaya amik jugak air sembahyang..

siap bertelekung dan hampar sejadah, aku pon memulakan niat sembahyang. tetiba pulak handphone aku berbunyi. ada call masok..lagu arvil lavigne wish you here menjerit tetiba mintak diangkat.. pantas aku hambik handphone aku..ah,ibu telefon!..lama dah tak berborak ibu tak ada kredit katanya..yahh..aku pon borak la ngan beliau kat tepi katil tu dengan penuh suka gila..tengok..tak sembahyang dah..abis borak je, aku terus teruskan solat dengan hatii yang berbunga2..



pernah rasa situasi cam aku? bengangkan..banyak syaitan menghasut kita..kalau iman orang tu kuat, dapatlah dia lawan godaan syaitoooon tu..hihi


3 comments:

cik Kartun said...

huhuhu CK pernah..
da 3x amik wudhuk..tapi ade gangguan gak, CK mohon doa pada-Nya agar solat tu d prmudhkan :)

Badrina Ibtisam said...

Sabar ye. Meh kito pakat lawan syaitan tu! Hehe

محمد رازيق said...

pernah juga.. syaitan tak pernah jemu menghasut kita.. nice entry. salam kenal.. free2, jmput singgah blo, bc sakit oitu, sakit ini??