Thursday, December 15, 2011

ustazah aku cakap...


pagi tadi aku pergi kelas agamaa..
pakai baju kurung je..

dalam kelas ustazah citer pasal akhlak.. 
akhlak mencerminkan diri kita..betul kan?? 
yup yup

ustazah tambah lagi, kalau nak tengok akhlak seseorang tu, kita boleh lihat dari segi perbuatan dan percakapan seseorang tu..

contoh percakapan orang yang tidak berakhlak..
" lif lambat deerr"

"kau ni tak de otak ke broo''

satu lagi

guna perkataan 'siot siot'. 

haha.. tergelak kami semua.. zaman sekrang memang banyak guna perkataan nei kan? terpengaruh citer KL gangster ke haa?


p/s : maaf kalau de yang terasa,, aku pon terasa jugak bila ustazah tu cakaap cam gitu..haha

13 comments:

K O R I E said...

huhu.. yeke? adus~
terkena dkt diri sendiri neh ;p

amirahyusoff said...

sekarang yang paling tak tahan,kalau teruja ke apa ke ramai orang tambah,sia..shial..siak.Sampai saya pun hampir nak terikut dah.

Suraya Aris said...

satu ayat kalau dah kerap kali disebut dalam filem boleh jadi ikut-ikutan lagi budak2 :D

Juliet_iRa~" said...

hee..lepas ni jgn ckp gtu ea..kekek ;p

cik Kartun said...

huhuhu cer tngok cter yg berunsur islamic..kite terikut2 x? :D

sLpmEpLz™ said...

bunga ayat tu siot2.. eke

Farah Azurah said...

betul laa ustazah uw..hehe..tq dtg belog fara..fara terus follow sini..dtg singgh blog fara balik eh :D

Wanie said...

haha..nak wat cane ustazah..budak zaman moden kan..

yayalicious said...

salam..hi cik mira..awk d tag oleh sy..ade mse t singh blog sy ye.. =)
http://sweetyayalicious.blogspot.com/2011/12/tag.html

Hasbullah Bin Md Som said...

Terbaek~
Biase la tuh~
Dunia dh xlme mmg la mcm tu~

Cik Nurul said...

pengaruh tb/movie betul! same dengan aje dengan kite ni.. muahahahaa :P

khairul akmal bin azman said...

gua suke gune ayat pasar je..
tp akhlak gua x seteruk mane.

Syamira Ismail said...

Haha. kaki DVD bebudak zaman skg. Kihkih. kita berdua trmasuk mgkin? :p