Sunday, January 29, 2012

tips kekal bahagia



aku akui bukan mudah untuk mempertahankan sesuatu hubungan. hubungan antara sahabat, antara ibu dan bapa dan juga hubungan sejenis antara lelaki dan perempuan. sedangkan lidah yang ada dalam mulut pon kita masih boleh tergigit, apetah lagi kita manusia yg tak pernah nak sempurna dalam muka bumi nie kan?

eh assalammualaikum pada korang yg sudi baca entry aku untuk kali ini dan pada yg baru masok kat ruangan aku nie, trimas sesangat sebab sudi jengok kt sini..alhamdulillah.. : D

korang pernah berkapel? pernah lalui zaman cinta monyet, beruk ape semua? sebeberapa lama korang dapat mempertahankan hubungan korang? ceh..kalau mula- mula kapel tu semua benda sanggup redah..hinggakan lautan api pon sanggup redah kan? macam lagu yusy KRU tu..

                         


               " walau jauh akan ku gegas berlari,
                 walau tinggi bisa ku terbang dilangit,
                 walau sedalam mana akan ku selami
                  kerna cinta sedalam itu mekar
                  bila ku dekat padamu "


setia..


kesetiaan tu penting. baik laki atawpon perempuan. sebabnya jika salah sorang dari korang tu ada yang beralih arah, alamatnya memang tak berjayalah hubungan korang tu. ape pasal? sebabnya tak menjadi sesuatu hubungan jika tangan bertepuk sebelah tangan? samalah jugak macam hubungan kita. so elak-elak kan lah bermain tepuk tangan dengan orang lain yer..



kepercayaan..


sikap nie jugak merupakan benda yg penting dlm hubungan, terutamanya bagi yg bercouple jarak jauh. kalau  hilang kepercayaan, memang parah lah hubungan korang. so, jangan sesekali hilangkan kepercayaam yg diberi pada pasangan okeh????!



selalu berhubungan..


berhubunglah dengan sidia.. ambil berat mengenainya setiap hari...dunia sekarang dah maju. so gunalah kemajuan yg ada antaranyer 3G, facebook, skype dan sebagainya.kalau tak mampu nak date setiap hari, semua nie pon boleh jugak kan? bukan nya setiap masa, janji boleh membuatkan sidia heppy sudah lah : D



memahami..


perlu lah memahami perangai sidia. semua orang ada perangai tersendiri yang susah nak diubah, ko korang kaalau cari pasangan nnt haruslah terima baik buruk beliau dan jgn mnghrpkn die tu perfect seprti yg korang idamkn..sebabnye, tak ade orang yg sempurna dalam hidup ini.



ego..

kadang-kadang slh sorg kenalah mengalah dalam membuat satu kepetusan. bayangkn lah jika masing-masing ada perangai ego yang tersendiri, dan masing2 xmahu beralah..alamatnyer tak lama lah hubungan korang tuh




sabar..

tahan menghadapi karenah pasangan. kadang2 sidia merajuk sekadar inginkan perhatian. so, pandai2 lah mengatasi karenah itu dan layanlah sidia dengan lemah lembut. jangan dibiar orang yg tengah merajuk.memang teruklah jadinya nanti.



harapan..


jangan letakkan harapan yang tinggi bila sudah lama bersama. kebanyakan perempuan pasti menginginkan hubungan korang kekal hingga ke jenjang pelamin..tak hairan lah jika perempuan selalu cakap kat lelaki bila nak masok meminang?". betol tak ape yang aku cakap nie? ahaha.. kebanayakan kawan perempuan aku pon ade berfikir macam tu sampai dah prepare nama anak yang paling awsome. so kat situ lelaki dah pressure.. nak segera carik duit untuk masok meminang..bimbang aweknyer dirampas orang.. so akibatnyer? berantakan lah hubungan korang itu..




memang sukar untuk mengekalkan hubungan. pasti banyak rintangan yang kita tempuh..mencintai seseorang tak semestinya memiliki. so? sama-sama lah korang dan pasangan menjaga.. untuk mengekalkan hubungan supaya cinta yak pudar sepudar cinta rossa.




14 comments:

LaLa mhdnor said...

da boleh jadi pakar motivasi ni :D

Mira Maisara said...

lala : wah.. DR love la pulak..hiihi

anys nadhilah said...

nice dear ,, mmg saya tengah carik benda ni , thanks awok , huhu
btw i'm new here . alang2 dah masuk saya follow terus !hihi :) jemput ke blog saya ya ..
komen penulisan ke , appreciated :)

Unknown said...

betolll... sush nk pertahankan satu hubungan tu... tapi cinta y dh kepas tu jdkn pengajaran...

Anonymous said...

Doktor cinta yew..? hihihi

btw blog mira sedia untuk di review k
http://nurais-luahanhati.blogspot.com/2012/01/jom-review-geng-4.html

Nur said...

Kena banyak tolak ansur dengan pasangan. Lagi-lagi bila dah kawin. :)

msredcheesecake said...

Byk risiko bercinta skang ni, berusahalah pertahan kan hubungan yang berlandaskan niat dan cara yang baik....

Nyue said...

wahhhh..huhuhu..menarik tips i2..

Nyue said...

jom singgah my blog yea..hope sudi follow..huhu

Mira Maisara said...

cik anyss : thnks dear :D

diyana norman : betol3 :D

Mira Maisara said...

CK : trimas akkak..

yati : bertolak ansur pon penting jugak kan?:D

Mira Maisara said...

cheesecake : :D yeah.!

n'yue : okeh akak terjah blog kamu yeahh

Anonymous said...

Wahhh kalo awk ambik kos ijazah pengurusan cinta ni mesti dpt four flat...ekekekeek...gud2!!
Intro lawak...cinta monyet,beruk..keh3...
Kreatif..

Mira Maisara said...

ezad : wahaha..ade ke degg tu wehehe