Monday, March 19, 2012

girls, bace nie..



wanita sinonim dengan perwatankannya yang pembersih . ke mana saja kaum perempuan nie pergi , mereka akan pastikan yang dorang dalam keadaan bersih dan cantik - keluar dari rumah mesti bercalit sedikit dengan johnson baby power , rambut diikat kemas , tak pon mesti pakai lips balm . betol kan girls ?

 bagi budak lelaki yang tak percaya , tengok aje kawan perempuan tak pon adik perempuan korang. mesti tak lekang nak calit bedak kat muka  kan? haha . aku pon perempuan jugak. perempuan ni mesti lah kena pandai bergaya.. untuk pikat hati suami lah kononnya kan? cett.. bagi yang tak bersuami cam aku nie , masa nieh lah

kadang - kadang apa yang kita lihat tak sama seperti dalam fikiran kita, tak sama dengan apa yang dinilai. so , jangan la nak menilai orang lawa semuanya cantik , dan orang yang tak comel tu semua nya tak lawa .. tapi sejauh manakah tahap kebersihan perempuan nie ? kalau kita hendak menilai kebersihan seseorang , mudah aja. :


korang perhatikan tandas rumah dorang (rumah perempuan tu lah). itu lah yang membuktikan tahap kebersihan seseorang perempuan . tak kan lah dia nak biarkan tempat buangan najis bersepah - sepah tidak berkemas
kan ? . aku dapat info nie pon dari ustaz sekolah aku . nasihat beliau masih aku ingat sampai sekarang .


so korang yang bergelar perempuan . berhati - hati lah bila bakal mak mentua atau sesiapa aje lah nak tumpang bilik air yeee.. kebanayakan orang lama - lama masih gunakan cara nie untuk silidik korang..

boleh tak guna tagline nie " tandas ku bersih , mertua ku sayang "

eceehh.. haha


tak tahu nk tulis ape dah..hihi



10 comments:

aku HaniAsyira said...

okeyh... akan ku kemas kan tandas sekarang jugak.. hee~~

mira maisara said...

hani : haha .. jom mule operasi :P

cik Kartun said...

at g mndi sental lantai, dinding.. siling perlu kew???
nGee~

fatin amalina husna said...

betul..hari tu dalam iklan hotfm diorang ada ckp jgak sal nie..

mira maisara said...

cik kartun : kalau rajin la..hehe

fatin : wah yeke. mira xdgr sangat hot fm la -.-

deera said...

haha. kelako je tagline. terbaaaeek laa !

mira maisara said...

wahaha. tagline tu pentng .

Boni JLL3 said...

hahahaha..bukan orang lama..orang sekarang pun masih gunakan cara ni tau..hehehe

Lora Malunk Blog said...

Bagus I Like This

Taman Persinggahan Kayangan said...

sokong sgt2...minah pown salu utamakan kebersihan tandas...Tak lalu ler nak guna tandas yg eeaa...kan..:)