Friday, May 4, 2012

tetibe minat k-pop pulak ?

hai korang  : D

dulu aku pernah pertikaikan . kenapa orang boleh taksub sangat dengan k-pop nie . sedangkan aku tahu orang yang fanatik kat k-pop tu sendiri tak tahu ape yang die nyanyi kan dalam bahasa korea tu . betol tak? bagi yang tak pernah baca sila baca disini .

2 bulan aku bercuti di rumah , aku terpaksa menghadap dengan adik lelaki aku yang suka memekak dengan lagu k-pop nya . bukak lagu guna speaker pulak tu ! habis bergoncang rumah aku bila dia start pasang . haduish..

tapi lama kelamaan , aku jadi lali . lagu yang dulu nya aku tak paham maksud dia , sekarang aku dah boleh hafal . aku ulangi , aku boleh hafal . haha itulah , kutuk lagi orang yang minat k-pop , sekarang nie aku pulak yang naik gile . oppps , femomena k-pop ni bukan aje aku je yang kena . ibu pon berjangkit sekali . hinggakan dalam mp3 ibu aku penuh dengan lagu korea . haaa hambik kau !




sekarang aku memang gile big bang .

yang tengah tu aku punyer : P

bukan setakat lagu korea je yang adik aku bawak kat dalam rumah . cerita korea pon aku start perlahan - lahan . haduishh... memandangkan adik aku tu yang suka control remote kat rumah , so dia mesti bukak channel 393 (ONE - HD). so bila dah melepak kat depan tv , aku pon ikut join je lah ape yang hade kat screen tu kan . soo... dari situ timbul minat nak tengok cerita korea . demn . terpengaruh jugak akhirnya !



kanak kanak riang yang minat k-pop


dari pengamatan aku , walau macam mana canggih pon kemudahan yang negara korea ada , dorang masih mengamalkan budaya menghormati satu sama lain . walaupon ade babak yang menunjukkan adegan marah , dalam keadaan tergesa -gesa, tapi mereka sempat tundukkan kepala pada orang yang lebih tua daripada nya. 


yer , itu obama












11 comments:

eLLa n aLia said...

big bang ja sy tau :) heee

eLLa n aLia said...

adik sy dri drjah tiga minat kpop.. x paham...

Pondok Usang said...

mpop takde ke? malaysia pop.. hehe..

Kancil 8349 said...

ndak berminat...hehehe

Syura Nasrin said...

welcome to the kpop world.HUU

Najwa said...

G-Dragon saya punya ! hehe

ShahzCudin said...

dulu x minat jugak korea ni tp skrg layan jugak la lagu2 sana...nape kite boleh dgr lagu english tp lgu korea x boleh plak kn? klo x phm, kt yutiub skrg dah ada yg sub punye..xde masalah semua tuh..

KorN said...

xminat kpop. tp minat girl generation je nari2

Cik Kartun ( CK ) said...

kat umah CK.. adik yg pmpuan no4 uh minat gilaa..yg len tak brjgkit alhmdulillah -_-

khairina arisya said...

BIG BANG!!!!!!
GD <3 <3 <3

Suana Zhar said...

PERHATIAN :kepada peminat k-pop ^^ http://suanazhar.blogspot.com/2012/11/seusia-berapakah-k-pop.html