Saturday, October 13, 2012

entry bergambar - kucing

assalammualaikum dan Hi!




sape kat sini yang sukakan kucing? ade berapa ekor kucing kat rumah ? hehe..




"kucing adalah haiwan yang Rasulullah minta kita sayangi.."





jom usha gambar kucing kat rumah aku.

 ni masa travel kat stor rumah, haha

 kami lagi comel dari korang.. weekk!

tengok ape la kucing nie.

 eh ape pandang pandang?

:taeyang" suka curi getah rambut adik aku buat main.haha
auucak!! 

 muke nak bosan la tu..ahaha

 berehat sebentar bersama kit kat.

amik kau..tidor kat mana mana pon boleh..haha




ada sesetengah manusia sangat sayangkan haiwan. dan ada yang sebaliknya. harus ingat haiwan pun merupakan ciptaan Alllah juga.. jangan disebabkan haiwan tidak dikurniakan akal fikiran, kita boleh menganaiya mereka sesuka hati. kita harus lindungi dia dan jaga mereka sebaiknya. kalau yang geli kat kucing tu.. tolong la jangan sepak terajang mereka. dorang pon ada perasaan jugak kan?






11 comments:

aimaniman said...

yupp masa kecik dulu mak akak selalu takutkan.. kalau aniaya kucing nanti kat akhirat kena kira bulu kucing.. bayangkan? so akak adik beradik takutlah.. wp x bela tp x aniaya kucing pun..

Kaki Sembang said...

abu hurairah adalah sahabat yang dekat dengan nabi dan merupakan perawi hadis yang terkemuka..akibat terlalu sukakan kucing nabi mengelar beliau abu hurairah bermaksud bapa segala kucing..sedangkan nama sebenar beliau bukan abu hurairah tetapi abd al-Rahman..hehe

cikeyrah said...

suke dgn kucing tapi xboleh bela sebab ade lelah . .

Mira Maisara said...

aimaniman : haha..itula..mse kecik macam2 ibu cakap.. nak soh anak die jadi baik kot :D

Mira Maisara said...

kaki sembang : nice

Mira Maisara said...

cikeyrah : ala yeke? siannye awok..heee

Hnahdy said...

geramnya. mcm nak picit2

Mira Maisara said...

hnahdy : wah..jgnnnn ..ahah

SaddLone said...

lahaii comel..comel !!


aku selalu main game killer the cat sebenarnaya..hehe

Mira Maisara said...

saddlone :wahh..game tu sungguh sadis..haha

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

Ahlam pn suka kucing.. tapi xbrpeluang nk pelihara lagi...huhuhu
p/s: mtk sekor...hehehe mereka sgt comellll....gerammm tgok..