Sunday, October 21, 2012

saksi samun dalam mall


pagi tadi aku keluar dengan adik beradik konon nye nak jenjalan cuci mata kat shopping mall. usha usha baju, makan cool blog, minum big apple. then snap snap gambar macam budak budak lain buat tu la..hehe.

tup tap tup tap..

time berjalan kat tiket wayang tu, adik aku teringin pulak nak tengok wayang. oke. aku memang roger je kalau tengok wayang  nie..boleh hilangkan tekanan yang menyerabutkan otak nie ha..lagipun lame dah tak tengok cerite dengan adik beradik nie.. last tengok pon citer... transformer kot? huhu.. yee.. memang sangat lame.. : P

so kiteorang decided nak tengok :


cerita nie bagi aku not bad la . dari lima bintang, aku bagi tiga setengah untuk cerita nie.. ramai yang cakap cerita nie sedih. siap ade yang menagis lagi kot dalam panggung tadi. tapi aku tengok dengan adik beradik kan, so tak boleh nak feeling2 la..huhu 


lepas tengok cerita mesti lah rase lapau kan? so kiteorang pon order la waffle kat dalam shopping mall tadi..sambil melayan adik berborak, mata aku melilau tengok keadaan sekeliling. uish...susah bawak budak kecik nie..risau keselamatan die..dah ibu amanahkan jage adik kecik tu kat kita, mesti la kena perhatikan dia kan.. hehe sebenarnya dia tak adalah kecik mana pon..tapi selagi dia yang bongsu, memang kau jugak lah yang kecik adik oi..hehe


tengah dok perhatikan orang buat waffle tu, aku pon terpandang ramai orang bertempiran berlari kat dalam mall.. dalam hati aku tertanya - tanya la kan.. "ade sale ke?" haha..nampak sangat oak shopping kan? then..dalam ramai ramai tu , aku ternampak ade sorang lelaki pakai baju singlet hitam, pakai topeng muka dan badan bertatu dan tangannya pegang pistol dan acu pistol tu kat pengunjung yang ada kat situ..!

aku pon menjerit lah. terkejut dengan situasi tu, aku cuma ingat adik yang tengah duduk kat depan aku.dan sorang adik lelaki yang ade kat belakang aku.. time tu jugak aku tolak adik kecik aku ke bawah lantai..dengan harapan orang jahat tu tak nampak adik aku..

time tu semua kelam kabut.. semue bertempik menjerit nak selamatkan diri. (boleh korang bayangkan?). tapi yang boleh pujinya pasukan polis cepat pulak tiba kat tempat kejadian kan.. alhamdulillah..

tibe-tibe ade orang tepuk belakang aku. akak yang tengah tunggu waffle tu kat sebelah aku tu cakap , kat dalam mall diorang nak wat demonstration kat orang awam pasal kerja polis bila berdepan dengan penjahat

nauzubillah..!! terkejut aku weh.! memikirkan nyawa di hujung tanduk tadi. punya lah aku tolak adik aku kat bawah lantai. punyalah membazir aku menjerit tadi kan? ape semue nie weh? aku baru habis feel citer "aku terima nikahnya kot" , kang ade jugak yang hilan ingatan pulak..huhu.

ape pon, demostration tu sangat ohsome! sampaikan aku ingatkan betul betul ade kejadian tu tadi.. 
bayangkan je lah kalau korang kena macam aku? ahh...sakit hati tak??

p/s : baru tahu harga nyawa : )








7 comments:

Chef Hilal said...

sedapnye makan cool blog n minum big apple ... huhu~

Unknown said...

macam mana kalau ada orang sakit jantung ye???

Mira Maisara said...

en raff : alhamdulillah..rezeki.

boni : ye..soalan yang bagus tu..

Mira Maisara said...

en raff : alhamdulillah..rezeki.

boni : ye..soalan yang bagus tu..

♥ Nana BamBam ♥ said...

uihh..nasib baik mira xde ape...

Unknown said...

Berlakon kena btul2..bru syok...dah kena laa beb..hehe

Kumbang Jingga said...

aseyh demo ke..ingt betul2 td hehehe..suspen nie time baca hehehe