Tuesday, January 8, 2013

hakikat sebuah kehidupan.

assalammualaikum semua!

Lama sudah aku tak update blog nie. Awal tahun nie banyak benda nak kena fikir. nak kena settle itu ini problem sampaikan emosi diri pon rasa sudah 'mereng' tetiba. mahu tak nya banyak benda yang berlaku kat diri aku. tambahan lagi waktu kerja yang tak menentu. dari shift petang esoknya naik shift pagi. tulatnya naik pulak shift malam. So rehat pon banyak kali terabai lah. ah oke. tapi alhamdulillah semua nya bertambah baik sekarang. sebab aku tengah belajar untuk menerima sesuatu hakikat. ye hakikat mengenai kehidupan.



Aku sayang semua orang di sekeliling aku. Dan untungnya bila aku punya masalah, aku punya orang yang sayang sama aku (macam bahasa indon je bunyi nya kan?). Kali ni bukan aku cerita mengenai sang cinta. tapi khas untuk kawan kawan, ibu bapa . adik adik yang ambil berat untuk aku. Alhamdulillah Tuhan kirimkan mereka untuk aku. walaupun tempoh masa perkenalan kita semua sangat lah singkat, tapi banyak benda yang kita dah lalui bersama. dan aku abadikan disini. boleh?


with friends. 
mira . mirah . nana . ana 
(name memang tak boleh blah kan?)



team pratikal mase kat operation room. eh dorang sangat lah ohsome!


selagi hidup . carilah kebahagiaan dan kegembiraan. walaupon ade masalah. just move on and keep smile. tidak semua orang akan  sentiasa bahagia dan tidak semua orang akan sentiasa berduka. itulah hakikat sebuah kehidupan. ada masa kita diatas dan ada masa kita hidup kita jatuh menjunam. agaknya kalau hidup sentiasa bahagia pon tak best jugak kan.


hidup berkawan memang best. dan sekarang baru aku tahu kepentingan hidup berkawan. kenape lah aku baru sedar sekarang. ouch!


kawan. terima kasih ada dalam hidup aku.
terima kasih kerana sanggup susah payah sebab aku.
terima kasih mendengar keluh kesah aku.
terima kasih kerana memahami aku.
terima kasih jugak sebab tidak abaikan aku.
terima kasih untuk semua.
terima kasih.
kawan

=)




4 comments:

Unknown said...

sama2 awak..haha.tiba2 je kan

fifie said...

Mira doktor ke? heeee. btw selamat kenal :)

Mira Maisara said...

fifie : saye student nurse la sygs ..hehe

Zehan Ilyana said...

:)