Sunday, January 15, 2012

setia tu penting bagi kaum perempuan.

assalammualaikum.. pagi ahad yg cerah..lena aku tidur harini..dek mamai makan obat batok malam tadi, hinggakan susah nak bukak mata!.Bangun tengahari pagi tengok rumate dah hilang..ah keluar barangkali..meninggalkan aku kesepian kat dalam bilik ni ha..walala..

hari cuti macam biasa, aku turun beli makanan kat kafe.. mase berselisih dengan student2 yg lalu lalang kt kafe tu aku terdengar perbualan sekumpulan budak perempuan..

 "perempuan tak perlu lah nak setia sangat, muka cam aku nie bersepah orang nak"

aiseymann kerek nampak?...muka dah cun..dressup dah lawa macam nak pergi shopping bagai sedangkan turun kafe nak beli makanan jer..hihi..mungkin lepas tu dia ada date agak nya..pikir positif boleh??..dari pemerhatian aku, kebanyakan orang memang suka menggatal laa.oh sori..dengan kata lain, "ada kapel tapi mengaku single". selalunya lelaki yang akan wat cam nie kan? tapi dalam kawasan kampus aku, perempuan lagi menonjol bersikap cam tu..mungkin sebab kat sini aku ramai kawan permpuan kot?haha.. mungkin lah..

isnin keluar dengan mamat nie, malam esok keluar dengan mamat yg lain pulak..weekand pulak dengan mamat celah mana ntah..maklum lah..zaman sekarang kan banyak berkenalan dekat alam maya..facebook, tweet, myspace pe macam laman sosial ntah kan..bila ditanya ''dah ada couple?" jawapan dia noo..i still single lagi walaupon dah ade 2,3 pasang baby kat dalam sim card..then copule la dieorangg..time tu dah runsing nak taruk nama ape kat dalam phone..sebab banyak sangat kan??

i am sexy and i know it..haha

come on la..stop doing this. bawak berhenti lah mainkan hati dan perasaan orang. you know why? ada seorang member ibu aku ..comel..pandai.. budak lulusan university london lagi tu..dulu dia suka mainkan perasaan orang..macam nie lah..pasang couple 2,3 orang dalam satu masa, kerja dia masa tu cuma set masa dan tempat untuk keluar dengan lelaki2 yg coupe dengan dia.. masa dok heppy2 merendek (date) dengan sorang mamat nie..then dia terkantoi, kantoi dengan boyfreind merangkap bakal tunang dia masa tengah berpegangan tangan dengan lelaki lain. lepas tu merayu2 la si perempuan tu mintak maaf kat bakal tunang dia..dan lelaki tu ada ke nak layan kalau perempuan berperangai macam tu? ade pon mungkin laki tu budak yg baik jugak la kan?haha kot-kot laki tu pon sama gatal.

tujuan aku tulis nie bukan la nak tunjuk aku nie baik sangat ke hape, tapi sebagai perempuan, aku patut bersuara berkaitan dengan hal ni..harus untuk membuktikan kaum kita bukan berperangai macam tu. kita sebagai perempuan harus jaga maruah. bukan untuk diri kita sahaja, tetapi kena jaga maruah untuk ibu bapa, family dan keluarga..eh cam sama je maksud dia?huhu..jangan sudah terhantuk baru tengadah. lelaki kalau dapat perempuan macam tu suka ambil kesempatan je..percayalah..cuba tanya budak lelaki..jenis perempuan macam mana yang dia nak hambik buat bini? setia mesti termasuk dalam list.. nak tahu kenapa? sebabnya.. bila si lelaki keluar mencari rezeki, dia mesti mengharap kan kita kaum perempuan nie menjaga anak2.. memdidik anak..menguruskan rumah tangga..dan sebagainya..ada si suami bagi keluar dengan lelaki lain?? tak ada kan? so kat situ dah membuktikan..kesetian itu penting dalam hubungan.

berbalik pada kisah member kepada ibu aku tadi.. korang tahu apa yang terjadi pada dia sekarng?dia still solo sampai sekarang..tak ada orang masok meminang dia disebabkan perangai playgirl dia tu..bukan aku nak memburuk2kan si dia..tapi inilah contoh yang ibu aku gunakan untuk mengajar aku tentang erti setia.

apa yang berlaku dahulu harus dijadikan pengajaran. supaya apa yang berlaku dahulu tidak akan berlaku lagi sekarang. aku hanya menegur, bukan untuk memerli pada sesiapa yang terasa. dan bagi yang terasa, aku mintak maaf. anggap jerla ini teguran secara umum..khusus untuk kaum wanita disana.

tepuk dada tanya selera..




11 comments:

hazwani yusof said...

what goes around , comes around :)

bila laki curang, pempuan dah hilang kepecayaan
macam tu jugak pempuan.

Mira Maisara said...

yup..betul tu dear :x

Fur Bites Pet Shop said...

wow... tahniah jika anda seorang yg setia.. hehe.. entri yang bagus.. ada input. tq

Mira Maisara said...

thnks :D

Unknown said...

kih3.. bagus entry ni.. btw, agree with hazwani. what goes around, comes around.. (nak laki setia jugakk..)

Unknown said...

buat lah popup utk komen box.. senang sikit, xyah lah satu page ni nak refresh balik :D
okeh.. :) sekadar cadangan..

Mira Maisara said...

thnks tegor..insyAllah..

Anonymous said...

ermm betul tu.
tapi skung muka x cntik p0n adew mcm tuu..

S H I T E Q said...

setuju sangat. setia tu wajib. nanti nyesal in future. same goes to boys too :D

Mira Maisara said...

CK : betol tu..tak paham cekk..ahahaa

shiteq : setia tu wajib... :D

senses of soul said...

auwww