Monday, February 6, 2012

mencari keistimewaan lelaki dan perempuan.


lelaki


suka menghabiskan masa dengan bermain game, melepak, tidur, tengok bola, main remote control



perempuan


suka menghabiskan masa dengan bermake-up, membaca novel, shopping , mengumpat , mencipta resepi.




lelaki dan perempuan memang banyak perbezaan. tetapi dalam perbezaan itu ada benda yg dapat melengkapkan antara satu sama lain dengan mencari, menemui, dan menikmati kelebihan yang ada pada dua kaum ini. pastinya ada penemuan yang mesti boleh merapatkan hubungan diantara lelaki dan perempuan. bukankah lelaki dan perempuan dicipta untuk saling melengkapi antara satu sama lain?


sesungguhnya wanita itu dicipta dari tulag rusuk. dan tulang rusuk yang paling bengkok adalah bahagian atas. jika anda meluruskannya, sama ertinya anda memecahkannya. jika anda biarkan, dia akan tetap bengkok. karena itulah, anda harus selalu memberikan nasihat - nasihat kebaikan. (H.R Muslim)




15 comments:

Adila Saidi said...

bagusnya entry nih.
terima kasih kongsi nih semua ^^

mira maisara said...

adila :D thnks dear..

Teenager Housemaid said...

whoa..betul3x..
sangat berbeza..:)

AzwanRamli said...

Erm...Wanita kalau b'lembut maka bengkok dan kalau b'keras maka patah.Harusnya sederhana dalam m'didik.

Walapom aku lelaki tapi langsung tak suke main game.haha

mira maisara said...

teenager housemaid : betol3x


azwan : ape betol kau ni llaki?? *sambil wat muke suspen..ceh jht gile aku

Orked Cleopatra said...

perbezaan itulah yg melengkapkan kita :)

mira maisara said...

orked : :D

Anyyss Shuhaimi said...

tapi gua suka main game,tengok bola jugak..hoho!
gua lelaki ke perempuan? XD

A Crack Mirror said...

tiba2 terasa touching ah baca entry ni.. ayat manis yang lembut tapi bermakna.. wow~ apa punya description dah saya ni.. ehhee

tp betul lah tu.. dah ditetapkan.. lelaki pasangannya perempuan dan mereka akan saling melengkapi..setiap orang ada pasangan tersendiri.. Allah maha adil... alhamdulilah...

cik Kartun said...

siapa kah gerangan nyew?? huhuhu
tak nak pikir -___-'

Lily Suhaili said...

Byk perbezaan tu lah yg melengkapi masing2 kan.. hehe :)

snf said...

sebab itulah wanita dan lelaki itu saling melengkapi.it's not to be perfect but complete~

mira maisara said...

anyss : wahaha.. kamu nie brutal betol laa..

crack mirror : sabar dear :D

mira maisara said...

ck : twoink twoinkk..sapekah jejaka itu -.-

lily : perbezaan yg melengkapkan :D

mira maisara said...

snf : tak semua sempurna. so, knelah saling melengkapi kan?