Saturday, March 24, 2012

nak tahu kisah rumah baru?


empat hari berada di rumah baru. alhamdulillah , aku selesa di tempat baru ini .

tepat pukul 2 petang ayah aku jemput pulang ke rumah baru . reaksi aku ? ahaaa macam beruk baru keluar bandar aje lah dok sibuk memerhati kiri kanan, melihat bandar baru , bandar tempat aku keluar jenjalan dengan family aku lepas nie...erm...boleh tahan juga bandar nie.. perhati kiri kanan  nak ingat jalan pulang lah konon nyaa.. eheheh manalah tahu , tersesat kat bandar baru , boleh cari jalan pulang , betol tak?

beberapa hari duduk di rumah baru , rasa sangat lah penat . kerjanya asyik angkat kotak , punggah barang barang dalam kotak . mengemas , dan sebagainya . untung lah ada abang sulung , dapat lah buli die buat kerja kan..ngeh ngeh ngehh..



aku suka tempat baru nie. rumah baru nie. dan bilik baru aku nie. ; )



tetiba ada perkara tak enak berlaku . pagi jumaat semalam , erkk.. semalam? terasa lama sangat..huhu.
pagi tu jiran jiran baru aku datang .erk. makcik sebaya dengan ibu aku je lah. datang  berborak kedai
sakan , sambil mengenal ngenal (ayat aku ni !) dengan keluarga aku nie haa..

then , de sorang makcik nie bukak cerita . kawasan rumah yang kami sekeluarga duduk nie.. kerass.. errkk.. bukan keras sebab rumah aku nie batu ke hape . tapi nie kerass.... "keras" benda tu lah.. . korang semua mesti paham kan ?

ibu aku pon terkejut lah. kemudian mak cik tu sambung cerita tu balik . sebelum kami pindah kat sini . ade lah budak budak terserempak dengan benda tu . "dia" duduk kat beranda sambil termenung - dengan keadaaan rambutnya yang kusut masai . ada jugak yang nampak . benda tu terbang kat belakang rumah aku.



gambar selingan kejap. 

ahah!


selama nie , aku dengar dengar je kisah seram . kali nie berlaku dekat dengan keluarga aku. sudah lah tu . malam nyer pulak , abang aku pasang kisah benar penerokaan hantu ka hospital jepun.. bapak la geram aku.. hehe. 

mintak - mintak perkara cam nie dijauhkan dari keluarga aku . amin..




9 comments:

lisa said...

hm siapa tak kecut perut dapat tahu cerita cmtu..buatlah doa selamat :)

shahrazali said...

mmg sangat x enak klu ada dgr cmtu.....sabar je la k...pndah mana tu???hehe...

MaYa MustWany said...

huuuuuuuuuuu..hihihi..sntiasa solat..nnti wat doa slmat bru msuk umah.

posing dlm toilet ke tuh?hihii

say to easy=) said...

xbest kalo dgr mcm tu.hope xde pape.wat doa selamat k :)

shima wibowo said...

adik mira makin comei je...:)

si robot comel said...

insyaallah tak terjadi apa-apanya :)

AdiaLuze said...

Assalammualaikum..

Alamak .. takle nak copy paste plak. Nak baca straight dari blog takut kantoi ngan Bos la plak .. Tkpe .. Akk cuba curi2 baca gak nanti ... Jgn mare aaaa ^^

Okeh. Dari apa yg akk sempat curi2 baca, pasal kawasan kat rumah baru 'keras' ke? Tawakal je la ye dik. Semoga kluarga awak dilindungi Allah dari gangguan2 yg tak sepatutnya .. Rerajin baca Al-Quran ngan Yasin kay !

shark said...

shark pun br pindah umah gak..
mmg pnat x terkira bila nk buka packing...
jgn pk sgt pasal tempat keras tue..
sumanyer kdg2 cerita sahaja..

SAYA BUKAN SAMDOL said...

rumah atas tanah , sebab tu keras, rumah atas air lembik hehee