Saturday, May 26, 2012

musim orang kahwin

sekarang dah start cuti sekolah . mesti ramai yang dah wat persediaan nak sambut cuti kan? bagi yang bekerja sibuk nak apply cuti semata -mata nak habiskan masa dengan anak bini yang tersayang . dan bagi budak sekolah , cepat siapkan kerja sekolah yang cikgu bagi tu.. dah siap nanti boleh melancong bersama keluarga kan? . Dulu ibu aku selalu cakap cam nie masa cuti sekolah . "siapkan kerja sekolah ! nanti dapat jalan - jalan" . punya lah semangat kami adik beradik siapkan kerja sekolah , tuupp tupp ibu bawak kami anak beranak jalan keliling rumah je? haha -.-

mana distinasi pilihan korang untuk musim sekolah nie? make sure korang book hotel awal - awal yaa.. semua nie sebab nak elakkan dari merempat dalam kereta masa cuti nanti yaaa.. hehe . tak pon korang tidur dalam khemah je laa..

minggu depan jadual aku penuh dengan majlis perkahwinan kawan sekolah , jiran , kawan ayah aku dannn.. sedara aku tiga hari berturut - turut aku sekeluarga dapat undangan kenduri kahwin dorang. hehe . dorang dah plan baikkkk punya masa cuti ni kan ? . tapi bila difikirkan balik , bagus lah buat masa awal cuti.. tengah cuti nanti dah boleh plan nak berjalan dengan keluarga pulak kan?

orang kata kalau dapat jodoh dengan orang jauh , nanti anak jadi cerdik.. betul ke ?



jom pergi kenduri kahwin : D

3 comments:

eLLa n aLia said...

untunglh.. mkan bnyak2 ye..

mira maisara said...

bnyk la sgt kn..smpi gemok2 badan ni..hihi

Che Rosliza Che mat said...

Biasnya time cuti sekolah...kenduri kawin..